traductor

dissabte, 13 d’agost del 2016

Article 344) MÉS LECTURA PER L'ESTIU

Veieu l''Auca sencera en aquest enllaç
Encara sóc a temps de recomanar-vos una altra lectura pel juliol-agost-setembre, i dic aquests mesos, perquè es tracta del dietari d'una excursió que va tenir lloc entre el 31 de juliol i el 13 de setembre, del 1906!, i es adient i bonic, anar-lo llegint en les mateixes dates en que fou escrit, al menys, així ho estic fent jo, i, com que m'ho passo molt bé, no vull deixar de recomanar-lo als amics lectors.

L'autor és Mossén Antoni M. Alcover, i, aquesta vegada, no us faré gastar diners en les llibreries, ni voltar per les biblioteques. Còmodament, i gratuïtament, trobareu el llibre en aquest enllaç:


Em sembla curiós que comencés l'excursió en dia 31,i l'acabés en 13 (el mateix número a la inversa), va ser casualitat?, o ho va voler així?, això no sé si ens ho diu, perquè encara no he acabat la lectura, Tota vegada que el vaig llegint dia per dia conforme el va escriure, ja que em resulta un dels al·licients d'aquesta lectura, tot i que, a l'igual que la Catalunya des del mar que us parlava fa uns dies, també en aquesta excursió, l'ideal seria repetir, físicament, el mateix itinerari que va fer l'autor, segurament els canvis seran extraordinaris des que ell va transitar aquests pobles. 

El port de Barcelona, el 1906, tenia aquest aspecte