traductor

dissabte, 21 de març del 2015

Article 232) FELIÇ DIA MUNDIAL DE LA POESIA 2015 (programa per un dia de pluja)

Imatge: Blog  dondeseposaelsol.blogspot.com, de Miguel Schweiz
M'agrada la pluja, per això, que avui es despertés el Dia Mundial de la Poesia, amb pluja, m'ha semblat molt adient i romàntic.
Què en penseu vosaltres?
La pluja ha inspirat tota mena d'obres artístiques meravelloses. Intentaré recopilar algunes en aquest article:

Aquí teniu la banda sonora de la pel·lícula de 1964: Los Paraguas de Cherburgo:    https://www.youtube.com/watch?v=8n4hDMeJTRo



Però, encara abans, el 1952, l'inoblidable musical Cantando bajo la lluvia:
https://www.youtube.com/watch?v=4wKB2G6DQYc

També la nostra Núria Feliu li canta, romanticament, a la pluja:
https://www.youtube.com/watch?v=hESJEMdFfOc

Josep Maria de Sagarra, també va ser sensible a la inspiració de la pluja:

CANÇÓ DE PLUJA
               Josep Maria de Sagarra

No sents, cor meu, quina pluja més fina ?
Dorm, que la pluja ja vetlla el teu son...
Hi ha dues perles a la teranyina,
quina conversa la pluja i la font!
No sents, cor meu, quina pluja més fina?
No sents, cor meu, quin plorar i quin cantar?
Canten les gotes damunt la teulada,
ploren les gotes damunt del replà...
Gotes de pluja, gardènia que es bada...
No sents, cor meu, quin plorar i quin cantar?
¿No sents, cor meu, quina pau més divina,
amb la música dels núvols desfets?
Pluja de nit, delicada veïna,
dentetes d'aigua en els vidres quiets...
No sents, cor meu, quina pau més divina?
¿No sents, cor meu, que la pena se'n va,
dintre aquest plor de la pluja nocturna,
i les estrelles somriuen enllà?
Enllà somriu un mantell tot espurna...
No sents, cor meu, que la pena se'n va?
No sents, cor meu, quina pluja més fina?
No sents, cor meu, quin plorar i quin cantar?
No sents, cor meu, quina pau més divina?
No sents, cor meu, que la pena se'n va?
No sents, cor meu, quina pluja més fina?

I acabarem amb la música de Chopin: Preludio de la gota de agua:
https://www.youtube.com/watch?v=dpGpG_0xu1Q

I una pintura de Leonid Afrémov:




I, finalment, amb pluja o sense pluja: 
FELIÇ DIA MUNDIAL DE LA POESIA!!!