traductor

diumenge, 1 de març del 2015

Article 224) SARAU DE POESIA, 4a temporada, programa 18


CALAFELL RÀDIO        SARAU DE POESIA         01 03 15

Programa 18 de la 4a temporada

Enllaç per escoltar-lo: 
https://enacast.com/calafellradio/historic/saraudepoesia

Contingut

Música:  Sólo el amor nos salvará - Malú y Alex Síntek

Poemes: Joan Perucho
               Salvador Espriu
               Thomas Stearn Eliot
               Joan Salvat Papasseit

Música:   Dona'm sa mà, amor - Duet Maria del Mar Bonet/Lluís Llach

Poemes:  Aldous Huxley
                 Salvador Espriu

Música:  COMBAT DEL SOMNI - Damunt de tu només les flors - Roger Padullés


-------------------------------------------

Complements:

Combat del somni, és una col·lecció de 20 sonets, de Josep Janés i Olivé (1913-1959), cinc dels quals van inspirar precioses composicions musicals a Frederic Mompou. Podeu escoltar una altra d'aquestes cançons en la veu d'Elena Copons: Jo et presentia com la mar:




Combat del somni - Jo et presentia com la mar
                       (Josep Janés)

Jo et pressentia com la mar
i com el vent, immensa, lliure,
alta, damunt de tot atzar
i tot destí. I en el meu viure,

com el respir. I ara que et tinc
veig com el somni et limitava.
Tu no ets un nom, ni un gest. No vinc
a tu com a la imatge blava

d’un somni humà. Tu no ets la mar,
que és presonera dins de platges,
tu no ets el vent, pres en l'espai.

Tu no tens límits; no hi ha, encar,
mots per a dir-te, ni paisatges
per ser el teu món —ni hi seran mai.

-----------------------------------------------